Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
Nordic Journal of Pedagogy & Critique

Nordic Journal of Pedagogy & Critique

  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk for NOASP
    • Personvern og databehandling
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Seksjoner
    • Hvordan sikre blind fagfellevurdering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Arkivering
    • Opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Innhold
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
    • Påmelding til nyhetsbrev
  • Temasider
    • Livsmestring og folkehelse
    • Pedagogikk og kritikk
    • Forebygging av fordommer og gruppefiendtlighet
    • Inkluderende utdanning og oppvekstmiljø
    • Digitalisering av utdannings- og oppvekstpraksiser
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 2 Nr. 1 (2016): FoU i Praksis

Vol 2 Nr. 1 (2016): FoU i Praksis

Publisert: 2016-04-06

Leder

  • Lederartikkel til spesialnummer FoU i Praksis
    Anne Berit Emstad
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

Forskningsartikler

  • Bruk av språk og diskusjoner for å fremme elevers forståelse i kvantefysikk gjennom digitale ressurser
    Berit Bungum, Cathrine Wahlstrøm Tellefsen
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Kvalitet som masteridé i barnehagesektoren
    Kjell-Åge Gotvassli, Berit Irene Vannebo
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Åpne barnehager som rekrutteringsarena for ordinær barnehage
    Anne Sigrid Haugset
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Høytpresterende elevers opplevelse av naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper på ungdomstrinnet
    Bård Knutsen
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Å forstå læringsprosessene i rollespill: eksempel fra samfunnsfaget i lærerutdanningen
    Tove Leming
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Verdier, engasjement og tilhørighet som drivkrefter i lærerstudenters yrkesvalg og utvilking av læreridentitet
    Audhild Løhre, Elin Moen, Randi Etnan, Marit Andersen, Marit Uthus
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Læringsutbytte ved bruk av interaktive matematikkutstillinger
    Nils Kristian Rossing
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Effekten av økt fysisk aktivitet i skolen
    Roland van den Tillaar, Vegar Rangul, Pål Lagestad
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Lærerstudenten som leser – en undersøkelse av litterære erfaringer hos en gruppe norske og svenske lærerstudenter
    Beret Wicklund, Ann Sylvi Larsen, Gunilla Vikbrant
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

about

Om tidsskriftet

Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk skal skape rom for reflekterte og kritiske analyser av utdannings- og danningsprosesser. Pedagogikken – historisk og aktuelt – tegner tidsskriftets emnekrets. Tidsskriftet skal være et sted for nytenkende og skarpe analyser som åpner for nye perspektiver på pedagogiske problemstillinger og institusjoner.

Les mer

Send inn artikkel

Send inn artikkel

signup

Nyhetsbrev

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

doaj

facebook

Følg oss

  • Facebook
  • Twitter
Mest lest denne måned
  • Barnperspektiv, barns perspektiv och barns aktörskap – en begreppsdiskussion
    366
  • Børneperspektiv – en populær flydende betegner
    236
  • Social media insecurities in everyday life among young adults – an ethnography of anonymous Jodel disclosures
    231
  • School refusal and school-related differences among students with and without diagnosis
    208
  • Begynneropplæring – et kjent, men uklart begrep: En analyse av læreres perspektiver
    201
Nøkkelord
  • Om forlaget
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk eISSN 2387-5739. Hovedredaktører: Ilmi Willbergh og Pål Aarsand. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk