Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Gå til nyeste nummer Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk

Nordic Journal of Pedagogy & Critique

Nordic Journal of Pedagogy & Critique

  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk for NOASP
    • Personvern og databehandling
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Seksjoner
    • Hvordan sikre blind fagfellevurdering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Arkivering
    • Opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Innhold
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
    • Påmelding til nyhetsbrev
  • Temasider
    • Livsmestring og folkehelse
    • Pedagogikk og kritikk
    • Forebygging av fordommer og gruppefiendtlighet
    • Inkluderende utdanning og oppvekstmiljø
    • Digitalisering av utdannings- og oppvekstpraksiser
Søk

Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk

Nyeste artikler

  • 2023-08-21
    Urovekkende og radikal kritikk om skolens omsorgssvikt
    Bokmeldinger
    Åshild Berg-Brekkhus
    211-214
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • 2023-08-15
    Filosofisk perspektiv på opplæringslovas § 9 A-5, «mobbeparagrafen»
    Essay
    Atle Måseide
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • 2023-08-11
    Måling, strukturer og manglende ontologisk fundament: En respons til Kleven og Price
    Debatt
    Sigve Høgheim
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • 2023-08-11
    Om å «måle» det som ikke kan måles
    Debatt
    Thor Arnfinn Kleven
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • 2023-08-11
    A Critical Realist Critique of “Measurement in Quantitative Educational Research: An Instrumental Mistake?” by Sigve Høgheim
    Debatt
    Leigh Price
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • 2023-08-11
    Måling i kvantitativ utdanningsforskning: Et instrumentelt mistak?
    Debatt
    Sigve Høgheim
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • 2023-08-04
    Jenter og gutters vennskap og sosial inkludering ved skolestart
    Forskningsartikler
    Annbjørg Håøy, Aslaug Andreassen Becher
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • 2023-06-28
    Lærerutdanneren som forsvant? En retorisk analyse av styringsdokumenter for barnehagelærerutdanningen
    Forskningsartikler
    Vigdis Foss
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • 2023-06-27
    Like barn leker best? Likhetens flertydighet
    Forskningsartikler
    Tina Binfield-Skøie
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • 2023-06-12
    Barnehagelærere med mastergrad – med blikk for pedagogikk
    Forskningsartikler
    Kristina Axelsen Ivarson
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
Se alle utgaver

about

Om tidsskriftet

Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk skal skape rom for reflekterte og kritiske analyser av pedagogiske praksiser og fenomener, samt åpne for nye perspektiver på pedagogiske problemstillinger. Tidsskriftet har en kritisk profil, og analyserer, diskuterer og formidler på tvers av institusjonelle og faglige skillelinjer.

Les mer

Ny innlevering

Ny innlevering

signup

Nyhetsbrev

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

doaj

facebook

Følg oss

  • Facebook
  • Twitter
Mest lest denne måneden
  • ‘De må våkne litt!’ Lærerperspektiver på global læring i den videregående skolen
    578
  • Urovekkende og radikal kritikk om skolens omsorgssvikt
    450
  • Elever med skolevegring: Hvilke faktorer kan ha betydning for at de kommer tilbake til skolen?
    392
  • Spesialundervisning og ordinær opplæring
    288
  • Normkritisk pedagogik – framväxten och utvecklingen av ett nytt begrepp i den svenska utbildningskontexten
    276

Keywords

  • Om forlaget
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. ISSN: 2387-5739. Hovedredaktører: Ilmi Willbergh og Pål Aarsand. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing (NOASP), en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk