Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
Nordic Journal of Pedagogy & Critique

Nordic Journal of Pedagogy & Critique

  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk for NOASP
    • Personvern og databehandling
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Seksjoner
    • Hvordan sikre blind fagfellevurdering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Arkivering
    • Opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Innhold
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
    • Påmelding til nyhetsbrev
  • Temasider
    • Livsmestring og folkehelse
    • Pedagogikk og kritikk
    • Forebygging av fordommer og gruppefiendtlighet
    • Inkluderende utdanning og oppvekstmiljø
    • Digitalisering av utdannings- og oppvekstpraksiser
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 2 Nr. 3 (2016): Fremtidens skole

Vol 2 Nr. 3 (2016): Fremtidens skole

Publisert: 2016-12-21

Leder

  • Fremtidens skole. Leder
    Maria Øksnes, Lars Løvlie, Einar Sundsdal
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

Forskningsartikler

  • Turboladet globalisering og den fremtidsparate skole – en vision
    Jacob Klitmøller, Dion Sommer
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Skolens etos. Nivå eller retning? Lydighet eller motstand?
    Per Bjørn Foros
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Rum for kvalifikation, plads til inklusion? Om mødet mellem børn, rum og pædagogik i den danske folkeskole
    David Thore Gravesen, Lea Ringskou
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Ein likeverdig skule i framtida?
    Peder Haug
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • «Norge ligger på dette området langt fremme i forhold til de fleste land»: Utdanning for bærekraftig utvikling i Norge og Sverige
    Ingerid S. Straume
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Litteratursamtalens danningspotensial
    Gro Ulland
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Bringing teaching back in: The Norwegian NOU The school of the future in light of the Allgemeine Didaktik theory of Wolfgang Klafki
    Ilmi Willbergh
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

about

Om tidsskriftet

Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk skal skape rom for reflekterte og kritiske analyser av utdannings- og danningsprosesser. Pedagogikken – historisk og aktuelt – tegner tidsskriftets emnekrets. Tidsskriftet skal være et sted for nytenkende og skarpe analyser som åpner for nye perspektiver på pedagogiske problemstillinger og institusjoner.

Les mer

Send inn artikkel

Send inn artikkel

signup

Nyhetsbrev

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

facebook

Følg oss

  • Facebook
  • Twitter
Mest lest denne måned
  • Barnperspektiv, barns perspektiv och barns aktörskap – en begreppsdiskussion
    569
  • Præstation og eksistens: Unges kampe med og mod sig selv
    316
  • Undervisning om samiske temaer i skolen – betydninga av kompetanse og urfolksperspektiv for en inkluderende praksis
    268
  • Børneperspektiv – en populær flydende betegner
    238
  • Inkluderingsbegrepet under utvikling? En analyse av de norske læreplanverkene L97, LK06 og LK20
    226
Nøkkelord
  • Om forlaget
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk eISSN 2387-5739. Hovedredaktører: Ilmi Willbergh og Pål Aarsand. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk