Leder: Hvordan kunstig intelligens utfordrer utdanningsfeltet

Forfattere

  • Ilmi Willbergh Universitetet i Agder, Norge
DOI: https://doi.org/10.23865/ntpk.v10.6211

Sammendrag

2023 ble året da kunstig intelligens for alvor ble et tema innenfor det pedagogiske feltet i Norden. Vi utfordret et knippe forskere på kunstig intelligens til å skrive en vitenskapelig tekst om hvordan denne teknologien utfordrer utdanningsfeltet i dag. De fikk relativt frie tøyler, og kunne vinkle tekstene mot det teoretisk prinsipielle eller være mer praktisk rettet. Dette gjenspeiler også bidragene, nå når resultatet foreligger i dette temanummeret. Vårt ønske er at disse tekstene kan bidra til en nyansert og reflektert debatt omkring problematikken i det nye året.

Nedlastingsstatistikk
Totale nedlastinger:
Nedlastingsdata er ikke tilgjengelig enda.

Publisert

2024-01-22

Hvordan sitere

Willbergh, I. (2024). Leder: Hvordan kunstig intelligens utfordrer utdanningsfeltet. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, 10(1). https://doi.org/10.23865/ntpk.v10.6211