Når ein engel går gjennom klasserommet: Vegar og omvegar mot ein meir performativ litteraturdidaktikk
Sammendrag
Denne artikkelen undersøker på kva måtar litteraturundervisning kan skape undring og engasjement i klasserommet. Med utgangspunkt i to ulike undervisningssituasjonar i vidaregåande skole drøftar artikkelen elevrespons og andre forhold ved iscenesetting av teksthendingar i klasserommet. Det er særleg den kroppslege effekten av teksthendinga og den kollektive responsen som blir undersøkt i denne artikkelen. Fagdebatt, litteraturteori og fagdidaktiske perspektiv blir henta inn og drøfta undervegs i framstillinga. Avslutningsvis diskuterer artikkelen korleis teoriar om performativitet kan bidra til ei auka forståing av det komplekse samspelet mellom litteratur og elevgruppe i slike undervisningssituasjonar.
English abstract
When an Angel Passes Through the Classroom: Ways and Detours Toward a More Performative Literature Didactic
The target of this article is to examine the ways in which a literature class may lead to student amazement and engagement in the classroom. Evolving from two different educational situations, the article examines potential effects that literary events may have in student groups. As the article proceeds, perspectives on the Norwegian subject curriculum, literary theory and didactics are brought into the discussion. Based on the iterative findings, the article will conclude with an emphasis on performative theory as a common ground to understanding the complex interplay between literature and student groups in such educational situations.
Publisert
Hvordan sitere
Utgave
Seksjon
Emneord (Nøkkelord):
Teksthending, norskfaget, læreplan, lesar-respons, emosjonar, literary events, Norwegian subject, curriculum, reader-response, emotions
Lisens
Opphavsrett (c) 2018 Jon Olav Sørhaug
Dette verket er lisensiert under en Navngivelse 4.0 Internasjonal-lisens.