Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
Nordic Journal of Pedagogy & Critique

Nordic Journal of Pedagogy & Critique

  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk for NOASP
    • Retningslinjer for personvern
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Seksjoner
    • Hvordan sikre blind fagfellevurdering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Arkivering
    • Opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Innhold
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
    • Påmelding til nyhetsbrev
Søk
  1. Hjem /
  2. Arkiv /
  3. Vol 3 Nr 1 (2017)

Publisert: 2017-02-14

Bokmeldinger

  • Kan Steinerskolens historie inspirere vår tids skoledebatt?
    Dag Øystein Nome
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

Forskningsartikler

  • Kritiske refleksjonar om praksiskunnskapens stilling i det obligatoriske grunnskuleløpet – Ein fenomenologisk analyse av møtet mellom pensum og elev
    Grethe Nina Hestholm
    • PDF
    • EPUB
    • XML
    • html
  • Familien og fellesskapets betydning i skoleelevenes selvpresentasjoner
    Ane Malene Sæverot, Ove Skarpenes
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Mellom risiko og kontroll – en studie av eksplisitte modelleringsformer i norsk grunnskolelærerutdanning
    Fride Lindstøl
    • HTML
    • PDF
    • EPUB
    • XML
  • Teaching for democracy: Transformative learning theory mediating policy and practice
    Janicke Heldal Stray, Emil Sætra
    • PDF
    • html
    • EPUB
    • XML
  • Frihet, fantasi og utfoldelse: En studie av estetiske arbeidsformer i lærerutdanningene
    Borghild Brekke, Ilmi Willbergh
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Tracing Curiosity with a Value Perspective
    Soern Finn Menning
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Da prinsessen og halve kongeriket glapp - om skole og samfunnsintegrasjon på norsk
    Trude Evenshaug
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML
  • Long-term effects of amalgamating upper secondary schools. A contribution to evaluation methodology
    Hans Petter Saxi
    • PDF
    • HTML
    • EPUB
    • XML

Om tidsskriftet

Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk skal skape rom for reflekterte og kritiske analyser av utdannings- og danningsprosesser. Pedagogikken – historisk og aktuelt – tegner tidsskriftets emnekrets. Tidsskriftet skal være et sted for nytenkende og skarpe analyser som åpner for nye perspektiver på pedagogiske problemsstillinger og institusjoner.

Les mer

Send inn artikkel

Nyhetsbrev

Språk
  • English
  • Norsk Bokmål
Mest lest denne måned
  • Barnperspektiv, barns perspektiv och barns aktörskap – en begreppsdiskussion
    264
  • Livsmestring i den samiske barnehagen
    258
  • Bringing teaching back in: The Norwegian NOU The school of the future in light of the Allgemeine Didaktik theory of Wolfgang Klafki
    196
  • Spesialundervisning og ordinær opplæring
    191
  • Evidensbasert praksis: Utvalgte kontroverser
    166

Følg oss

  • Facebook
  • Twitter
  • Om forlaget
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk eISSN 2387-5739. Ansvarlige redaktører: Maria Øksnes, Ilmi Willbergh, Vegard Kvam, Pål Aarsand, Karianne Franck og Einar Sundsdal. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing – NOASP – en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk