Hopp til hovedinnhold Hopp til hovednavigasjonsmeny Hopp til sidebunntekst
Nordic Open Access Scholarly Publishing Cappelen Damm Akademisk
Nordic Journal of Pedagogy & Critique

Nordic Journal of Pedagogy & Critique

  • Registrer
  • Logg inn
  • Om tidsskriftet
    • Om tidsskriftet
    • Redaksjon
    • Nøkkelinformasjon
    • Fagfelleprosessen
    • Indeksering
    • Om åpen tilgang
    • Publiseringsetikk for NOASP
    • Personvern og databehandling
  • For forfattere
    • Forfatterveiledning
    • Seksjoner
    • Hvordan sikre blind fagfellevurdering
    • Publiseringsavgift
    • Send inn artikkel
    • Arkivering
    • Opphavsrett og lisens
  • For fagfeller
    • Veiledning for fagfeller
  • Innhold
    • Nyeste
    • Arkiv
    • Oppslagstavle
    • Påmelding til nyhetsbrev
  • Temasider
    • Livsmestring og folkehelse
    • Pedagogikk og kritikk
    • Forebygging av fordommer og gruppefiendtlighet
    • Inkluderende utdanning og oppvekstmiljø
    • Digitalisering av utdannings- og oppvekstpraksiser
Søk

Du kan, du skal – skolevegring, digitalisering og selvets tretthet i den elevsentrerte skolen

Javascript must be enabled to load the article.

You can also download the raw html article


Tilbake til artikkelside

Andre formater

  • PDF
  • EPUB
  • XML

Publisert

2022-12-22

Utgave

Vol 8 (2022)

Seksjon

Bokessay

Lisens

Opphavsrett (c) 2022 Lars Petter Storm Torjussen

Creative Commons License

Dette verket er lisensiert under en Navngivelse 4.0 Internasjonal-lisens.

about

Om tidsskriftet

Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk skal skape rom for reflekterte og kritiske analyser av utdannings- og danningsprosesser. Pedagogikken – historisk og aktuelt – tegner tidsskriftets emnekrets. Tidsskriftet skal være et sted for nytenkende og skarpe analyser som åpner for nye perspektiver på pedagogiske problemstillinger og institusjoner.

Les mer

Send inn artikkel

Send inn artikkel

signup

Nyhetsbrev

Språk

  • English
  • Norsk Bokmål

doaj

facebook

Følg oss

  • Facebook
  • Twitter
Mest lest denne måned
  • Barnperspektiv, barns perspektiv och barns aktörskap – en begreppsdiskussion
    431
  • Normkritisk pedagogik – framväxten och utvecklingen av ett nytt begrepp i den svenska utbildningskontexten
    256
  • Evidensbasert praksis: Utvalgte kontroverser
    248
  • Børneperspektiv – en populær flydende betegner
    214
  • Til forsvar for barns spontane lek
    209
Nøkkelord
  • Om forlaget
  • Personvern
Følg oss:
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. ISSN: 2387-5739. Hovedredaktører: Ilmi Willbergh og Pål Aarsand. Dette tidsskriftet publiseres i henhold til lisensen Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) av Nordic Open Access Scholarly Publishing (NOASP), en del av forlaget Cappelen Damm Akademisk, Postboks 1900, 0055 Oslo, Norge. © Cappelen Damm AS.

Cappelen Akademisk